search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Theorie, Technik, Praxis im Horizont der Metaphysik der Subjektivität
Author GND-ID
SourceBlankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 23-32. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15)
Document  (1.403 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Theorie; Theoriebildung; Praxis; Praxisbezug; Theorie-Praxis-Beziehung; Technik; Wissenschaft; Wissenschaftstheorie; Handlung; Handlungstheorie; Handlungswissenschaft; Handlungsorientierung; Subjektivität; Intersubjektivität; Metaphysik; Philosophie; Anthropologie; Mensch; Existenz; Koexistenz; Wahrheit; Welt; Denken; Verständnis; Selbstverständnis; Gemeinschaft; Heidegger, Martin; Fink, Eugen
sub-disciplineGeneral Educational Science
Philosophy of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41115-4; 3407411154
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication27.10.2021
CitationSchütz, Egon: Theorie, Technik, Praxis im Horizont der Metaphysik der Subjektivität - In: Blankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 23-32. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-231391 - DOI: 10.25656/01:23139
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)