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Original Title |
Neurowissenschaften und Lernen. Was können neurobiologische Forschungsergebnisse zur Unterrichtsgestaltung beitragen? |
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Parallel title | Neuro sciences and learning. Implications on the contribution of neuro sciences for the organization of instruction |
Author | Schirp, Heinz |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 304-316 |
Document | full text (10.863 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Denken; Gedächtnis; Emotion; Kognitive Entwicklung; Vernetztes Denken; Wahrnehmung; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Unterrichtsgestaltung; Gehirn; Mustererkennung; Neurophysiologie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Aus gehirnbiologischer Sicht bedeutet Lernen die Herstellung von Bedeutung sowie die Entwicklung von neuronalen Mustern, Verbindungen, Strukturen und Netzen. Bei der Suche nach tragfähigen Ansätzen für eine Qualitätsverbesserung von Unterricht können neurobiologische Ergebnisse mit dazu beitragen, das Nachdenken über lernergerechte Gestaltungsformen von Lehr- und Lernprozessen zu intensivieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In neurobiological studies the acquisition of knowledge is seen as a process of constructing meaning by developing neuronal patterns, connections and networks. These insights can contribute to intensify the discussion of teaching and learning formal education in school with the aim to adapt them to the learners' needs. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
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Date of publication | 06.11.2023 |
Citation | Schirp, Heinz: Neurowissenschaften und Lernen. Was können neurobiologische Forschungsergebnisse zur Unterrichtsgestaltung beitragen? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 304-316 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274663 - DOI: 10.25656/01:27466 |