details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258209
DOI: 10.25656/01:25820
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258209
DOI: 10.25656/01:25820
Title |
Grundschule und Digitalität. Grundlagen, Herausforderungen, Praxisbeispiele |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Irion, Thomas [Hrsg.] ; Peschel, Markus [Hrsg.] ; Schmeinck, Daniela [Hrsg.] |
Source | Frankfurt am Main : Grundschulverband 2023, 373 S. - (Beiträge zur Reform der Grundschule; 155) |
Document | full text (4.780 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Kindheit; Grundschule; Primarbereich; Grundschulpädagogik; Lehrer; Medienpädagogik; Professionalisierung; Weiterbildung; Informatikunterricht; Digitalisierung; Digitale Revolution; Digitale Medien; Visuelle Wahrnehmung; Kindermedien; Medienerfahrung; Schutz; Mediendidaktik; Sensibilisierung; Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Sachunterricht; Demokratieverständnis; Inklusion; Lernplattform; Vergleich; Virtuelle Realität; Videofilm; Filmarbeit; Medienarbeit; Lernkultur; Nachschlagewerk; Bildanalyse; Bilddidaktik; Sonderschule; Computerprogramm; Anwendungsprogramm; Interaktive Medien; Computer Based Training; Suchmaschine; Pflanze; Bestimmung; Computerspiel; Mathematikunterricht; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-941649-34-7; 9783941649347 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.12.2022 |
Citation | Irion, Thomas [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Schmeinck, Daniela [Hrsg.]: Grundschule und Digitalität. Grundlagen, Herausforderungen, Praxisbeispiele. Frankfurt am Main : Grundschulverband 2023, 373 S. - (Beiträge zur Reform der Grundschule; 155) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258209 - DOI: 10.25656/01:25820 |