search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Traumberuf Lehrer/in? Berufsmotive und die (Un)sicherheit der Berufsentscheidung
Parallel titleDream-job: Teacher? Motives and (un)certainties of choosing a profession
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 41-53 ZDB
Document  (1.304 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zwanzig Jahre nach der letzten einschlägigen Studie wird mit einer qualitativen Befragung an sechs Hochschulen untersucht, wie sicher bzw. unsicher Lehramtsstudierende in ihren Berufsentscheidungen sind. Dies hängt auch mit den Motiven der Berufswahl zusammen, wobei Studiengang und Geschlecht ein Rolle spielen. Die Ergebnisse liefern ein klares Profil der Gründe bei den unsicheren Studierenden und geben Anregungen für ein Reflexion der Ausbildungen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):20 years after the last relevant study, students at six universities were interviewed concerning the reasons and criteria that made them certain about their professional choice. This is also related to their motives whereby subject choices and gender also play a role. A clear profile of reasons which can be used for further reflection of teacher training at universities emerges in regard to those students that are uncertain about their choice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationUlich, Klaus: Traumberuf Lehrer/in? Berufsmotive und die (Un)sicherheit der Berufsentscheidung - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 41-53 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275943 - DOI: 10.25656/01:27594
export files

share content at social platforms