search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Partizipative Forschung mit dem Design-Based Research Ansatz. Gemeinsame Entwicklung eines Konzepts von Organisationsformen im sonderpädagogischen Schwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung
Parallel titleParticipatory research with the design-based research approach. Joint development of a concept of organizational forms in special education with a focus on emotional and social development
Authors
SourceEmotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 56-71 ZDB
Document  (1.415 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN978-3-7815-6103-8; 978-3-7815-2648-8; 9783781561038; 9783781526488
ISSN2629-0170; 2941-1998; 26290170; 29411998
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird die innovative Methodik des DBR-Ansatzes theoretisch vorgestellt. Es wird exemplarisch anhand der Konzeptentwicklung im Projekt L-Of-esE (Organisationsformen schulischen Lernens im sonderpädagogischen Schwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung) gezeigt und diskutiert, welche Chancen, Herausforderungen und Limitationen sich für die Anwendung in der Forschung im sonderpädagogischen Schwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung ergeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, the innovative methodology of the Design-Based Research approach is presented theoretically. Using the concept development in the L-Of-esE project (Organizational Structures of Learning for Special Needs Students with Social-Emotional and Behavioral Difficulties) as an example, the opportunities, challenges and limitations for the application in research in special education with a focus on emotional and social development are presented and discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication06.06.2024
CitationPlatte, Anett; Enderle, Chiara; Melzer, Conny: Partizipative Forschung mit dem Design-Based Research Ansatz. Gemeinsame Entwicklung eines Konzepts von Organisationsformen im sonderpädagogischen Schwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung - In: Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 56-71 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-300384 - DOI: 10.25656/01:30038; 10.35468/6103-04
export files

share content at social platforms