search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
DOI:  
Title
Einführung in den Band
Authors GND-ID; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID
SourceTänzer, Sandra [Hrsg.]; Godau, Marc [Hrsg.]; Berger, Marcus [Hrsg.]; Mannhaupt, Gerd [Hrsg.]: Perspektiven auf Hochschullernwerkstätten. Wechselspiele zwischen Individuum, Gemeinschaft, Ding und Raum. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2019, S. 9-15. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Hochschule; Hochschullehre; Hochschuldidaktik; Lernwerkstatt; Forschungswerkstatt; Forschung; Forschungspraxis; Student; Erziehungswissenschaftler; Lehramtsstudent; Lehrerbildner; Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Konzeption; Praxiserfahrung; Individuum; Gemeinschaft; Individuelle Entwicklung; Kooperatives Lernen; Kollaboration; Lernprozess; Lernentwicklung; Lehr-Lern-Prozess; Reflexion <Phil>; Forschendes Lernen; Raum; Lernumgebung; Lernort; Raumgestaltung; Diagnostik; Selbstverständnis; Konzept; Diskurs; Elementarpädagogik; Studiengang; Bildungsbegriff; Werkstattarbeit; Kind; Besuch; Frühpädagogik; Entwicklung; Teilnahme; Begleitung <Psy>; Handlungsorientierung; Anerkennung; Praxisbezug; Pädagogisches Handeln; Pädagogische Praxis; Kasuistik; Demokratische Bildung; Lehrer; Professionalisierung; Praxeologie; Materielle Bedingungen; Subjekt <Phil>; Mensch-Raum-Beziehung; Lernen; Didaktisches Material; Lernmaterial; Herstellung; Problemorientiertes Lernen; Primarbereich; Selbstbestimmtes Lernen; Experiment; Sachunterricht; Kompetenzentwicklung; Unterrichtsplanung; Adaptiver Unterricht; Aufgabenstellung; Lernausgangslage; Lehrkompetenz; Hochschulkooperation; Universitätsbibliothek; Bibliothek; Transformation; Raumnutzung; Agency-Theorie; Poster; Umfrage; Qualitative Analyse; Fragebogenerhebung; Evaluation; Studie; Interventionsstudie; Interview; Quasi-Experiment; Sammelband; Halle-Wittenberg; Emden; Siegen; Erfurt; Dresden; Osnabrück; Kassel; Brixen; Bozen; Sachsen-Anhalt; Niedersachsen; Nordrhein-Westfalen; Thüringen; Sachsen; Saarland; Hessen; Südtirol; Deutschland; Israel; Italien
sub-disciplineEducational Psychology
Higher Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2336-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Perspektiven auf Hochschullernwerkstätten. Wechselspiele zwischen Individuum, Gemeinschaft, Ding und Raum
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication16.06.2020
Suggested CitationTänzer, Sandra; Godau, Marc; Berger, Marcus; Mannhaupt, Gerd: Einführung in den Band - In: Tänzer, Sandra [Hrsg.]; Godau, Marc [Hrsg.]; Berger, Marcus [Hrsg.]; Mannhaupt, Gerd [Hrsg.]: Perspektiven auf Hochschullernwerkstätten. Wechselspiele zwischen Individuum, Gemeinschaft, Ding und Raum. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2019, S. 9-15. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201841 - DOI: 10.35468/5773_01
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)