search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Daniela Caspari / Wolfgang Hallet / Anke Wegner / Wolfgang Zydatiß (Hrsg.): Bilingualer Unterricht macht Schule. Beiträge aus der Praxisforschung. Frankfurt a.M.: Lang 2007 (230 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 ZDB
Document  (230 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Kognitive Entwicklung; Bildungsgang; Interaktion; Fachwissen; Lernprozess; Biologieunterricht; Neurobiologie; Gesprochene Sprache; Linguistik; Spracherwerb; Sprachgebrauch; Unterrichtssprache; Wortschatz; Bilingualer Unterricht; Fremdsprache; Englisch; Bilingualismus; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Gerechtigkeit; Politische Bildung; Sprachpolitik; Darstellendes Spiel; Schlüsselqualifikation; Statistik; Sprachpädagogik; Fachsprache; Heterogenität; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Gruppe <Soz>; Deutschland
sub-disciplineTeaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Daniela Caspari / Wolfgang Hallet / Anke Wegner / Wolfgang Zydatiß (Hrsg.): Bilingualer Unterricht macht Schule. Beiträge aus der Praxisforschung. Frankfurt a.M.: Lang 2007 (230 S.; ISBN 978-3-631-56488-2; 36,80 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2009
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.06.2020
CitationDiehr, Bärbel: Daniela Caspari / Wolfgang Hallet / Anke Wegner / Wolfgang Zydatiß (Hrsg.): Bilingualer Unterricht macht Schule. Beiträge aus der Praxisforschung. Frankfurt a.M.: Lang 2007 (230 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-194622 - DOI: 10.25656/01:19462
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)